Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Οικοδομώντας κάστρα Ιδεών

Δράση, όχι Αντίδραση.


29 Μαΐου 1453 αλώθηκε η πρωτεύουσα του Βυζαντίου. Αλώθηκε στρατιωτικά γιατί πρώτα είχε ηττηθεί εσωτερικά από παρακμή και διάλυση. Η ύστατη προσπάθεια υπεράσπισής της από τους θρυλικούς πολεμιστές, των επάλξεων που διασώζονται μέχρι σήμερα, ήταν το αποτέλεσμα μιας συνειδητότητας, την οποία αρκετοί που ασχολούνται με την πολιτική σήμερα, δεν θέλουν να καταλάβουν. Ο Παλαιολόγος και η φρουρά του, εκτός από μία φυσική πόλη τότε, υπερασπίζονταν και μία Ιδέα, ένα εσωτερικό κάστρο. Αυτή η συνειδητότητα είχε ορθωθεί σαν κάστρο στις ψυχές των τελευταίων υπερασπιστών της Πόλης, κυρίως  από την προσπάθεια της Κοινότητας του Πλήθωνα Γεμιστού στην καστροπολιτεία του Μυστρά. Η φιλοσοφική ομάδα του Πλήθωνα είχε προσπαθήσει έστω και στα τελευταία χρόνια να καλλιεργήσει μία Τάξη Ελλήνων. Δηλαδή να ορθώσει μία πνευματική Καστροπολιτεία για την υπεράσπιση και αναγέννηση του πολιτισμού. Εάν δεν υπήρχαν αυτοί, ίσως να μην υπήρχε και ο Παλαιολόγος όπως τον γνώρισε η ιστορία. Ήταν τόσο σπουδαία η αφύπνιστική, προσπάθεια της κοινότητας του Πλήθωνα, που ακόμη και αν το Βυζάντιο δεν κατάφερε να σωθεί, ακόμη κι αν ο μεσαίωνας συνεχίστηκε... το νεοπλατωνικό αυτό κάστρο έμεινε και συνέβαλε λίγο αργότερα στην Αναγέννηση της Δύσης.

Σήμερα, μιλάμε για την ανάγκη της Δράσης. Υπάρχει διαφορά μεταξύ της Δράσης που γεννά συνειδήσεις, από την Αντίδραση. Γιατί η Δράση επενδύει στο αύριο και όχι απλά στην ανατροπή του παρόντος. Η Δράση εμπεριέχει δημιουργία και μετάλλαξη. Δεν είναι λίγες οι φορές που ακούμε να λένε ότι τώρα υπάρχει "πατριωτικό" ρεύμα αγανάκτησης στην κοινωνία και πρέπει να το παρασύρουμε. Ασχέτως αν το ρεύμα αυτό έχει τα χειρότερα κίνητρα και καμία θέληση για ουσιαστική αλλαγή. Να τους παρασύρουμε; Πώς πρέπει να ενεργούμε στους δύσκολους καιρούς; Αναμφίβολα πρέπει να είμαστε μέσα στην κοινωνία, να μιλάμε και να μπορεί να μας καταλαβαίνει. Θέλουμε να βοηθήσουμε όλους τους ανθρώπους να αφυπνισθούν. Αισθανόμαστε όμως αποκομμένοι από το σημερινό πολιτικό σύστημα, το οποίο δεν μας αντιπροσωπεύει. Εμείς ενεργούμε προς μία μετάλλαξη της κοινωνίας σε βάθος και είμαστε εδώ για να κτίσουμε κάστρα Ιδεών. Όχι μαγαζιά για να κυνηγάμε πελατεία. Πρέπει να αφυπνίσουμε και όχι να πείσουμε να μας ακολουθήσουν σαν πρόβατα. Ο αληθινός ηγέτης οφείλει να δημιουργεί ηγέτες, όχι ακολούθους. Συνεπώς θέλουμε να δώσουμε στους ανθρώπους μία πραγματικά ανώτερη προοπτική και όχι μία επιφανειακή κατεύθυνση. Ο Κομφούκιος έλεγε ότι "ο κόσμος είναι σαν ένα χωράφι με σπαρτά που κλείνουν όπως φυσάει ο άνεμος". Λοιπόν, δεν μας ενδιαφέρει κατά που φυσάει ο άνεμος, που είναι οι πολλοί, η μόδα και τι έχει ρεύμα. Ας πάει το ρεύμα όπου θέλει. Έρχεται και παρέρχεται. Τα κάστρα θέλουν Ταγμένους για να κρατηθούν και όχι πλήθος όπως τα μαγαζιά που κυνηγάνε τις πελατείες των ανταγωνιστών. Δυστυχώς τα κάστρα κτίζονται στις κορφές, κι όχι στα βολικά και στα προσβάσιμα σε όλους. Θέλουν κόπο και δουλειά. Το έχουν αυτό το "πρόβλημα". Αναγκαστικά κάποιος πρέπει να τα κτίσει, αλλά εμάς μας αρέσουν τα δύσκολα. Όταν όμως κτιστούν, είναι απόρθητα κι εκεί τρέχουν όλοι να σωθούν. Τα γερά θεμέλια θα μείνουν για χίλια χρόνια. Η φρουρά είναι απόλυτη, δεν είναι πολιτικοί. Δεν είναι συνεταίροι. Είναι στρατιώτες. Πιστοί σε μία Ιδέα. Δημιουργοί και υπερασπιστές του πολιτισμού. Η πελατεία είναι ανεμομαζώματα και διαβολοσκορπίσματα. Εκπτώσεις και προσφορές. Το κάστρο είναι κάστρο. Και γιατί πρώτα πρέπει να θεμελιωθεί μια καστροπολιτεία και μετά να σαλπίσει η σάλπιγγα; Εδώ βρίσκεται ένα θεμελιώδες ζήτημα: Η περιφέρεια, μπορεί να είναι ιδεολογικά ανομοιογενής, όταν όμως είναι ο πυρήνας, τότε δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτε σε δεύτερη φάση.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Η τέταρτη πολιτική θεωρία

Το πολύκροτο βιβλίο του Ρώσου γεωπολιτικού Αλεξάντρ Ντούγκιν κυκλοφόρησε επιτέλους και στα ελληνικά από τις εκδόσεις "Έσοπτρον".
Στο βιβλίο του αυτό ο ηγέτης του κινήματος της Ευρασίας, μιλά αφενός για την ανάγκη οριστικής ρήξης με τις παλαιές ιδεολογίες, τη Φιλελεύθερη Δημοκρατία, τον Μαρξισμό και τον Φασισμό και αφετέρου την ανάγκη των καιρών για μορφοποίηση μία νέας μεγάλης πολιτικής ιδέας η οποία όμως θα έχει ρίζες στο παρελθόν. 
Ο κόσμος βρίσκεται σήμερα στο χείλος μιας μετα-πολιτικής πραγματικότητας, όπου οι αξίες του Φιλελευθερισμού είναι τόσο βαθιά ενσωματωμένες, ώστε ο μέσος άνθρωπος δεν είναι πλέον σε θέση να το αντιληφθεί. Κατά συνέπεια, ο Φιλελευθερισμός απειλεί να μονοπωλήσει τον πολιτικό λόγο και να γεμίσει τον κόσμο με μια καθολική ομοιομορφία, καταστρέφοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που καθιστούν τους διάφορους πολιτισμούς και λαούς μοναδικούς.
Σύμφωνα με τον Alexander Dugin, για να ξεπεράσουμε το σημερινό τέλμα χρειαζόμαστε μια Τέταρτη Ιδεολογία η οποία, αν και θα χρησιμοποιήσει στοιχεία που θα αντλήσει από τα συντρίμμια των τριών πρώτων ιδεολογιών, η ίδια θα παραμείνει καινοτόμα και μοναδική.
Βιβλίο γραμμένο από έναν μελετητή που επηρεάζει ενεργά σήμερα την κατεύθυνση της ρωσικής γεωπολιτικής στρατηγικής, η Τέταρτη Πολιτική Θεωρία αποτελεί εισαγωγή σε μια ιδέα που μπορεί να διαμορφώσει την πορεία του παγκόσμιου πολιτικού μέλλοντος.

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Κανείς δεν είναι περισσότερο σκλάβος από εκείνον που αφελώς νομίζει ότι είναι ελεύθερος...


"Αν δε θες να δεις έναν άνθρωπο να γίνεται δυστυχής από την πολιτική, μην του δείχνεις τις πλευρές ενός ζητήματος γιατί θα τον μπλέξεις. Δείξε του μόνο τη μία. Ή ακόμα καλύτερα, μην του δείξεις καμία. Πες πως έχεις μια κυβέρνηση αναποτελεσματική, υδροκέφαλη και φορομπηχτική. Ε, είναι προτιμότερο να εξακολουθείς να έχεις μια τέτοια κυβέρνηση παρά έναν λαό που ασχολείται διαρκώς μ' αυτήν (...) Ασε τον κόσμο να κερδίζει σε διαγωνισμούς που του ζητούν να θυμηθεί τους στίχους γνωστών τραγουδιών (...) Φόρτωσέ τους με ανώδυνα δεδομένα, τάισέ τους μ' ένα κάρο “γεγονότα”, που στο τέλος θα νιώσουν χορτασμένοι αλλά και “φωστήρες” με τόση πληροφορία. Θα νιώσουν τότε ότι σκέφτονται, θα πάρουν μια αίσθηση της κίνησης χωρίς να έχουν κινηθεί ούτε ρούπι (....) Δεν πρέπει να τους αφήσεις να ασχολούνται με περίεργα πράγματα, όπως η φιλοσοφία ή ή κοινωνιολογία. Ο δρόμος αυτός οδηγεί στη μελαγχολία".
Ρέι Μπράντμπερι ("Φαρενάιτ 451")

"Οι "μεγάλοι" άνθρωποι μιλούν για ιδέες, οι μεσαίοι μιλούν για πράγματα και οι μικροί μιλούν για τους άλλους."
"Κανείς δεν είναι περισσότερο σκλάβος από εκείνον που αφελώς νομίζει ότι είναι ελεύθερος."
Πλάτων

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Ρυθμίστε τον μεταβολισμό σας. Μείνετε αδύνατοι.

Η διατροφή με πολύ λίγες θερμίδες, ευθύνεται σημαντικά για τη μείωσή του. Καθοριστική επιρροή ασκεί η μυϊκή μάζα, η μείωση της οποίας με την πάροδο της ηλικίας είναι και η βασική αιτία για την οποία ελαττώνεται ο μεταβολικός ρυθμός καθώς μεγαλώνουμε.

«Φταίει ο μεταβολισμός μου»: Η έκφραση αυτή ακούγεται συχνά από κάποιους που προσπαθούν να χάσουν λίγα ή πολλά περιττά κιλά, για να αιτιολογήσουν είτε το ότι πάχυναν είτε το ότι δυσκολεύονται να αδυνατίσουν.
Τι είναι όμως ο μεταβολισμός και πόσο επηρεάζει το σωματικό μας βάρος; Γεννιόμαστε με αυτόν ή αλλάζει με την ηλικία; Και γιατί οι άνδρες έχουν καλύτερο μεταβολισμό απ' ό,τι οι γυναίκες; Ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Γιάννης Χρύσου, γενικός γραμματέας του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής, έχει τις απαντήσεις. 

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Ελβετός ροβινσώνας

Ο Xavier Rosset, λάτρης της περιπέτειας και του βουνού, επιβίωσε ολομόναχος για 300 ημέρες σε ένα ερημικό νησί του ειρηνικού, μόνο με ένα μαχαίρι, μία ματσέτα και μία μικρή κάμερα για να καταγράψει την διαβίωσή του. Ψάρια, καρύδες και ρίζες ήταν η αρχική του διατροφή. Νίκησε φέρνοντας το μήνυμα ότι η Περιπέτεια είναι τρόπος ζωής που μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο και τον τρόπο που βλέπει τον κόσμο. Τα video που ακολουθούν είναι πολύ ωραία...


Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

200 χρόνια από τη γέννηση του Βάγκνερ

Τα έργα του ανήκουν στα σημαντικότερα του είδους. Η προσωπικότητα όμως του συνθέτη Ρίχαρντ Βάγκνερ, εξακολουθεί ακόμα και σήμερα, 200 χρόνια μετά τη γέννηση του στις 22 Μαΐου του 1813 στη Λειψία, να προκαλεί ερωτήματα.


Ο Ρίχαρντ Βάγκνερ ήταν ένας από τους λίγους συνθέτες στην ιστορία της μουσικής με τόσο ισχυρή επιρροή στους συγχρόνους και ιδίως τους μεταγενέστερους μουσουργούς. Η υστερορομαντική μουσική του δεν αφήνει αδιάφορο τον ακροατή, είτε είναι, αυτό που συνηθίσαμε να ονομάζουμε, γνώστης, είτε όχι. Η μουσική προκαλεί. Ανεξάρτητα από το αν ο ακροατής έχει το αίσθημα της αποδοχής ή της απόρριψης.
Στην περίπτωση του Βάγκνερ μπορούμε να μιλάμε χωρίς να καταφεύγουμε στα τετριμμένα, για μουσικό κόσμο. Ας μην ξεχνάμε ότι θεωρείται ο εμπνευστής του Gesamtkunstwerk, του συνολικού έργου τέχνης, στο οποίο συνδυάζονται με αρμονικό τρόπο, η ποίηση, η μουσική και η πλοκή.  «Μουσικά δράματα», όπως τα ονόμαζε, και για τα οποία ανέπτυξε μία ολοκληρωμένη φιλοσοφική και αισθητική θεωρία, μέσα από το συγγραφικό του έργο. Μείζον έργο του, η τετραλογία Το δαχτυλίδι των Νιμπελούγκεν, βασισμένη σε μεσαιωνικούς σκανδιναβικούς θρύλους.
Στόχος του Γερμανού συνθέτη ήταν να περιγράψει την ουσία της ανθρώπινης φύσης. Σε συνέντευξή της στην DW η δισέγγονη του Βάγκνερ και σκηνοθέτις Κατερίνα Βάγκνερ επισημαίνει ότι «στα έργα του συναντούμε τα θεμελιώδη στοιχεία της ανθρώπινης ύπαρξης και βασικά συναισθήματα όπως τη ζήλια, τον έρωτα και το μίσος. Πρόκειται για στοιχεία πάντα επίκαιρα».

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Η αρχιτεκτονική του πνεύματος και η Ευρώπη


Για άλλη μια φορά στην ιστορία, η Ευρώπη βρίσκεται σε μία μεγάλη υπαρξιακή κρίση. Η πνευματική παρακμή οδηγεί αυτομάτως πάντα σε υλική δυσπραγία και αντιστρόφως η υλική ευημερία ακολουθεί αυτομάτως την πνευματική. Οι αρχιτέκτονες της σημερινής Ευρώπης, προσπάθησαν να οικοδομήσουν έναν "πύργο της Βαβέλ" με συνδετικό υλικό την οικονομία, παραγνωρίζοντας πολύ βασικούς παράγοντες και νόμους της φύσης. Το οικοδόμημα δεν έχει κανένα μέλλον, όσο και αν προσπαθήσουν να το διορθώσουν πάνω σε αυτό το σχέδιο, γιατί ο οικονομικός παράγοντας δεν μπορεί ποτέ να ενώσει πραγματικά και να κρατήσει μεγάλο βάρος. Τα δεινά που αντιμετωπίζει σήμερα η Ευρώπη, είναι όλα -μα όλα- απότοκα των επιλογών του αρχιτέκτονα με τις αντιλήψεις που πηγάζουν από ένα Σουμεριο/Βαβυλωνιακό δόγμα που κυριαρχεί ως παγκόσμιο θέσφατο.

Σήμερα η ισορροπία δυνάμεων στον κόσμο αλλάζει, η παγκοσμιοποίηση επελαύνει, ένας παγκόσμιος οικονομικός και πολιτισμικός μεσαίωνας είναι προ των πυλών, ο πόλεμος, ο ρατσισμός, η φεουδαρχία, η στυγνή εκμετάλλευση, η μετανάστευση και η ανασφάλεια εξαπλώνονται παντού. Τα αποτελέσματα πολιτικών, κοινωνικών και οικονομικών αποτυχιών καταδυναστεύουν την ανθρωπότητα. Οι πολλοί νόμοι δε και η κοινωνική καταστολή, μαρτυρούν ένα αποτυχημένο πολιτικό σύστημα, χωρίς καμία συνοχή. Νομίζουμε ότι είμαστε ένας ανώτερος πολιτισμός γιατί έχουμε υλικά αγαθά και τεχνολογία. Είμαστε ένα ζόμπι. Ένας ζωντανός νεκρός. Ή μάλλον ένα ρομπότ που αν του κόψεις την παροχή, θα πάψει να υπάρχει. Πόσο ανώτερος μπορεί να είναι ένας πολιτισμός από τον κλασσικό Ελληνορωμαϊκό για παράδειγμα, όταν απουσιάζει το ΔΙΚΑΙΟ, το ΟΜΟΡΦΟ και το ΑΓΑΘΟ; Η απαξίωση του ανθρώπου έναντι της οικονομίας, έχει την βαθιά ρίζα της σε ένα παλιό πνευματικό εκφυλιστικό ναρκωτικό. Η Ευρώπη αυτή τη στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπη με την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της και ταυτόχρονα ναρκωμένη σε μία σύγχυση και παραζάλη. Παρ' όλα τα προβλήματα που την έχουν γονατίσει στα πρόθυρα του θανάτου, σπαράσσεται και από μικροεθνικισμούς και διχαστικές ιδεοληψίες που οι δεσμοφύλακες των σκλάβων, καλλιεργούν υπομονετικά και υποχθόνια για να μην μπορέσουν ποτέ να έχουν πιθανότητες να συνέλθουν να καταλάβουν την αλήθεια και να πολεμήσουν.

Λοιπόν αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη εξακρίβωσης μίας νέας φυσικής τάξης. Η Ευρώπη μπορεί να αποτελέσει μία τέτοια ακρόπολη; Μία καστροπολιτεία αναγέννησης;

Οι μόνοι τρόποι για να μπορέσει η Ευρώπη μας να υπερβεί τους διασπαστικούς σωβινισμούς και να γίνει μία μεγάλη εθνική οντότητα, είναι δύο. Μπορεί να ενωθεί, είτε κάτω από έναν μεγάλο κοινό πόλεμο, είτε κάτω από μία μεγάλη ενοποιό πνευματική δύναμη. Με κανέναν οικονομικό ή άλλο πραράγοντα. Και η μόνη πνευματική δύναμη που μπορεί να είναι ενοποιός για την Ευρώπη, πέρα από οικονομικά συμφέροντα, θρησκευτικές διαφορές και μικροεθνικισμούς, είναι ο Ελληνισμός. Ένα δυνατό αφυπνιστικό Ιδεώδες! Ο δε πόλεμος, μπορεί πράγματι να ενώσει κάτω από την έσχατη ανάγκη επιβίωσης, αλλά μόνο ως βραχυπρόθεσμη αντίδραση και δεν μπορεί να φέρει πολιτισμική αναγέννηση και δημιουργία. Κάνουμε συχνά λόγο για "Ελληνικό Κοινοτισμό" (και όχι "εθνικό") δίνοντας ιδεολογικό - πνευματικό φορτίο στο όραμά μας για τον κόσμο του αύριο. Η πνευματική προϋπόθεση, πρέπει να είναι σε κάθε περίπτωση, η αφετηρία και ο στόχος, από τα ανθρωπολογικά θεμέλια μέχρι την πολιτισμική κορύφωση, ενός μεγάλου ευρωπαϊκού οικοδομήματος, το οποίο να αποτελέσει ξανά έναν πολιτισμικό φάρο της ανθρωπότητας. Το ελληνικό Ιδεώδες μπορεί να γίνει μία ζωοποιός ενέργεια επιβίωσης. Ένα κοινό μεγάλο όραμα και η φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας, προς έναν νέο μεγάλο πολιτισμό που θα κρατήσει για χίλια χρόνια και θα φέρει την ανθρωπότητα σε νέα δυσθεώρητα ύψη.

Γράφει ο ελληνιστής Jean Pierre Vernant στο "Μύθος και Σκέψη":

"Και όμως, αν υπάρχει πράγματι μια ιστορία του εσωτερικού ανθρώπου, αλληλένδετη με την ιστορία των πολιτισμών, τότε θα πρέπει να ξαναγυρίσουμε στο σύνθημα που έριξε, εδώ και μερικά χρόνια, ο Z. Barbu, στο βιβλίο του Προβλήματα Ιστορικής Ψυχολογίας: "Πίσω στους Έλληνες!" [...] Ο Αρχαίος Έλληνας βρίσκεται αρκετά κοντά μας, κι έτσι μπορούμε να επικοινωνήσουμε μαζί του χωρίς πολλά εμπόδια, να καταλάβουμε τη γλώσσα που μιλά στα έργα του, να φτάσουμε, πέρα από κείμενα και άλλα στοιχεία, ως το νοητικό περιεχόμενο, τις μορφές σκέψης και αισθαντικότητας, τους τρόπους οργάνωσης της βούλησης και των πράξεων - με μια λέξη, να συλλάβουμε μιαν αρχιτεκτονική του πνεύματος."

Μια αρχιτεκτονική του πνεύματος λοιπόν, ενάντια σε μία συντηρητική οπισθοδρόμηση ή μία στείρα αντίδραση, μπορεί να αναδείξει αυτά που μας ενώνουν, υπερβαίνοντας αυτά που μας χωρίζουν. Να υψωθεί σαν φάρος σωτηρίας και αντίστασης μέσα στον κατακλυσμό. Να γεννήσει μία νέα ευρωπαϊκή ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ και να αναζωογονήσει τους ανθρώπους, να φέρει κοινό όραμα, ενότητα, αγωνιστικότητα, δύναμη και προοπτική. Μία νέα κοσμοθέαση και έναν νέο πολιτισμό - ελπίδα για το αύριο.

Δ.Τ.

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Να γίνουμε το τραγούδι του κόσμου!


Αναρωτιέσαι τί αξία μπορεί να έχει μία πνευματική επανάσταση χωρίς χρόνο; Μην το σκέφτεσαι.  Η απάντηση θα έρθει από έναν ιστορικό θρίαμβο της βούλησης επάνω στον παλιό υλιστικό κόσμο του αιώνα μας. Η απάντηση είσαι εσύ. Εμείς. Η επανάστασή μας είναι το όργωμα της παλιάς της γης για να ξαναγίνει γόνιμη. Η εμφύτευση των σπόρων του Αύριο. Στοιχηματίζουμε σε μια μετάλλαξη της κοινωνίας σε βάθος και είμαστε εδώ για να φέρουμε την άνθιση ενός νέου Πολιτισμού. Είμαστε νέοι. Έχουμε άλλη αντίληψη για την ζωή. Όλα θα αλλάξουν. Στα χρόνια μπροστά μας, έχουμε να δημιουργούμε το νέο μας ΜΥΘΟ. Ιδέες σε δράση. Για όλα τα όνειρα που κάναμε. Για όλους όσους ονειρεύτηκαν για μας. Για τους ανθρώπους που ονειρευτήκαμε. Μια συναρπαστική περιπέτεια την οποία θα ζήσουμε στα άκρα με συντροφιά τις αξίες μιας νέας "Concordia". Πίστη, θάρρος, σεβασμός, αλληλεγγύη, δικαιοσύνη. Όχι πολιτική. Ένας νέος ΔΕΣΜΟΣ ζωής κι ένα κοινό τραγούδι από εκατομμύρια στόματα, εκατομμύρια καρδιές νεανικές. Τραγούδι στην χαρά της ζωής! Στην δημιουργία. Ένας κοινός ρυθμός για να βαδίζουμε προς το πεπρωμένο. Στην αυγή του 21ου αιώνα, ένας κόσμος δύει και ένας νέος κόσμος θα ανατείλει... μια νέα ελπίδα θα γεννηθεί! Ένας νέος άνθρωπος θα βιώσει τη ΜΑΓΕΙΑ. Η Μαγεία σύμφωνα με τον Πλάτωνα είναι η σχέση με τους Θεούς. Μπροστά στην κρίση των καιρών, στον χειμώνα που έρχεται, μη χάσεις το μυαλό και την καρδιά σου. Κοίτα ψηλά! Γίνε ο Λύκος που καλεί στην κορυφή της αναγέννησης. Έλα μαζί μας. Σε χρειαζόμαστε ολοκληρωτικά και με ενθουσιασμό. Η φιλοσοφία απελευθερώνει. Το Ιδεώδες ενώνει. Η δράση νικά το φόβο και γεννά τις συνειδήσεις.

"Χαιρετίστε τον ήλιο που ανατέλλει  φυτέψτε ένα δέντρο, κάντε έρωτα, πιείτε με τα χέρια το νερό που τρέχει από τον βράχο. Αυτό είναι το να ζεις σε αρμονία με τον κόσμο. Αυτό στα αλήθεια είναι μια θρησκευτική πράξη, μια σύνδεση με τον κόσμο, επικοινωνία με την πηγή της ζωής. Αυτό είναι το τραγούδι του κόσμου." Pierre Vial


Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Είσαι πιο δυνατός απ' όσο νομίζεις


"Πώς να πιστέψουν οι άπιστοι τι θαύματα μπορεί να γεννήσει η πίστη; Ξεχνούν πως η ψυχή του ανθρώπου γίνεται παντοδύναμη όταν συνεπαρθεί από μια μεγάλη ιδέα.
Τρομάζεις όταν, ύστερα από πικρές δοκιμασίες, καταλάβεις πώς μέσα μας υπάρχει μια δύναμη που μπορεί να ξεπεράσει τη δύναμη του ανθρώπου.
Τρομάζεις, γιατί, από τη στιγμή που θα καταλάβεις πως υπάρχει η δύναμη αυτή, δεν μπορείς πια να βρεις δικαιολογίες για τις ασήμαντες ή άναντρες πράξεις σου, για τη ζωή σου τη χαμένη, ρίχνοντας φταίξιμο στους άλλους.
Ξέρεις πια πως εσύ, όχι η τύχη, όχι η η μοίρα, μήτε οι άνθρωποι γύρω σου, εσύ μονάχα έχεις, ότι κι αν κάμεις, ότι κι αν γίνεις, ακέραιη την ευθύνη".
Νίκος Καζαντζάκης

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Νέα νομοθεσία για σπόρους και τοπικές ποικιλίες προωθεί η Ε.Ε. - Η θέση μας


Εντός του 2013 αναμένεται η αναθεώρηση τoυ Ευρωπαϊκού κανονισμού για την εμπορία σπόρων και το νομικό πλαίσιο για τις τοπικές ποικιλίες. Καθώς τους τελευταίους μήνες η δημοσιοποίηση προσχεδίων έχει δώσει μια πρώτη γεύση των γραμμών που θα διέπουν την νομοθεσία, οι οργανώσεις και τα δίκτυα διατήρησης σπόρων επισημαίνουν τον εμφανή κίνδυνο για τη Βιοποικιλότητα και Διατροφική Ασφάλεια, μέσω των περιορισμών που θα εντείνονται από γραφειοκρατικές και οικονομικές αγκυλώσεις, ως προσαρμογή στις απαιτήσεις της βιομηχανίας σπόρων. Με ενδιαφέρον αναμένεται και η θέση της Ελληνικής πλευράς για την διαμόρφωση των Ευρωπαϊκών αποφάσεων.

Από τους ελεύθερους σπόρους στους εξαρτημένους αγρότες

Η αναμενόμενη νέα νομοθεσία της Ε.Ε. για τους σπόρους έρχεται να προσγειωθεί σε μια αγορά η οποία έχει μεταβληθεί ραγδαία τις τελευταίες δεκαετίες. Η εμπορία φυτογενετικού υλικού, από μια υπόθεση μικρών εταιριών και δημόσιων προγραμμάτων που ήταν, έχει μεταλλαχθεί σε ένα βιομηχανοποιημένο κλάδο που κυριαρχείται από πολυεθνικές.
Σήμερα 10 μόνο εταιρείες ελέγχουν σχεδόν τα 2/3 παγκόσμιας αγοράς, με ονόματα όπως η Monsanto, Syngenta και Dupont να κυριαρχούν. Οι περισσότερες από αυτές, προέρχονται από τον τομέα παραγωγής φυτοφαρμάκων ενώ έχουν πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη των γενετικά τροποποιημένων (γ.τ.) καλλιεργειών, που υποστηρίζουν την εντατική, βιομηχανικού τύπου γεωργίας και ευνοούν τον έλεγχο των φυτογενετικών πόρων μέσω της προώθησης των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και των πατεντών.
Οι προθέσεις των εταιρειών για τον έλεγχο της αγοράς σπόρων εκφράζονται με το να ασκούν ευρεία επιρροή στις εθνικές νομοθεσίες και διεθνείς συνθήκες ενώ συχνά είναι τα φαινόμενα του να τοποθετούνται άνθρωποι τους σε κατάλληλες θέσεις εντός των διεθνών οργανώσεων που επεξεργάζονται τους νόμους. Από αυτά δεν λείπουν και οι διώξεις της εμπορίας μη εγγεγραμμένων σε επίσημους καταλόγους ποικιλιών, με το πρόσφατο παράδειγμα της δίωξης της Γαλλικής οργάνωσης διατήρησης σπόρων Kokopelli, ανάγοντας την εμπορία ακόμα και των παραδοσιακών, μη ανταγωνιστικών σπόρων, σε μια υπόθεση που διέπεται από αυστηρή νομοθεσία και περιορισμούς!

Η θέση μας

Με αφορμή πρόσφατους νόμους στην Γαλλία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και αυτούς που ετοιμάζει η Ε.Ε., οι οποίοι απελευθερώνουν την καλλιέργεια μεταλλαγμένων σπόρων από τη μια και περιορίζουν από την άλλη την ελεύθερη χρήση σπόρων από τους αγρότες, εμείς θα αντιδράσουμε ενεργά. Πιστεύουμε ότι η ελεύθερη ανταλλαγή σπόρων μεταξύ των αγροτών υπήρξε η βάση της διατήρησης της βιοποικιλότητας, καθώς και της διατροφικής ασφάλειας, όπως αναφέρεται και στο Μανιφέστο διατήρησης των σπόρων. Η διατήρηση των παραδοσιακών ποικιλιών είναι μέρος όχι μόνο της αγροτικής και διατροφικής αλλά και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και το κράτος και τα αγροτικά ιδρύματα οφείλουν να τις διασφαλίζουν και να τις ενισχύουν. Οι πιέσεις για απελευθέρωση της καλλιέργειας γενετικώς τροποποιημένων σπόρων και για απαγόρευση της ελεύθερης χρήσης των παραδοσιακών, πιστεύουμε ότι εκπορεύονται από μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες ελέγχουν πολιτικά λόμπυ στις Βρυξέλες. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι γενετικώς τροποποιημένοι σπόροι δεν εξασφαλίζουν καλύτερη διατροφική επάρκεια και αυτάρκεια έναντι των παραδοσιακών, σίγουρα όμως εξασφαλίζουν κέρδη για τις εταιρείες που τους παράγουν και αυτός είναι ο λόγος που προωθούνται. Οι σπόροι και οι παραδοσιακές ποικιλίες είναι ένα κοινό αγαθό και θα πρέπει να διασφαλίζεται η ελευθερία των παραγωγών και όχι να κατοχυρώνεται με νόμους η αρπακτικότητα των πολυεθνικών εταιρειών. Για τον λόγο αυτό έχουμε προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα διατήρησης γενετικού υλικού και σε λίγους μήνες θα είμαστε και εμείς σε θέση να ανταλλάσσουμε παραδοσιακούς σπόρους με όποιον ενδιαφέρεται.

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Εργασίες της γης για τον Μάιο

Λαχανοκομία
Σπέρνουμε μπάμιες, φυτεύουμε λάχανα, πράσα. Μαζεύουμε ξερά κουκιά, φυτεύουμε μελιτζάνες, σέλινα, βλήτα και σπαράγγια. Καταπολεμούμε με μαλαθείο τη μελίγκρα. Προφυλάσσουμε τις φράουλες από βούλα και βοτρύνη. Σκαλίζουμε τις μπάμιες, θειαφίζουμε κολοκυθιές και αγγουριές. Μαζεύουμε κουκιά, μαρούλια, πατζάρια, σέλινα και ρίχνουμε θειάφι στις αγγουριές και τις κολοκυθιές.

Δενδροκομία
Ασβεστώνουμε τους κορμούς των νέων δέντρων. Κλαδεύουμε όλα τα σημεία των εσπεριδοειδών που έχουν καεί από τις παγωνιές. Μαζεύουμε κεράσια. Ραντίζουμε τις κερασιές με διαλύματα κατά του δάκου. Ποτίζουμε τακτικά τις αχλαδιές, σκαλίζουμε μια δυο φορές τις φυστικές και τις ψεκάζουμε με βορδιγάλλειο κατά της σεπτόρροιας. Φυτεύουμε εσπεριδοειδή. Ωριμάζουν τα ροδάκινα. Ρίχνουμε στα φυτά αυτά άφθονο νερό.

Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Το ένατο κύμα, το αθέατο κάστρο και οι εραστές της θύελλας

"The Ninth Wave", Ivan Aivazovsky, 1850

Το ένατο κύμα θεωρείται πως χωρίζει τον πραγματικό / γήινο από τον φανταστικό / μυθικό κόσμο. Πίσω από τα κύματα υπήρχε ένα νησί, αόρατο με γυμνό μάτι. Το μυστηριώδες νησί εμφανίζονταν μόνο αν μπορούσες να επιβιώσεις από την επίθεση των γιγαντιαίων κυμάτων που, σύμφωνα με ιστορίες, εμφανίζονταν ως «υδάτινο τείχος» ή ως «τρύπα στη θάλασσα» (η ύπαρξη των οποίων έχει σήμερα διαπιστωθεί από την επιστήμη). Ο ίδιος ο Βασιλιάς Αρθούρος γεννήθηκε από το κύμα που μας χωρίζει από τον «άλλο κόσμο», από το κύμα που έσκαγε στο κάστρο Τίντατζελ, από τον πόθο του μεταμορφωμένου βασιλιά Ούθερ Πεντράγκον που έσπειρε την ανυποψίαστη Ιγκρέιν με τη βοήθεια του μάγου Μέρλιν.

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

3ο τεύχος

Για ένα νέο πολιτισμικό ρόδο.

Το σύμβολό μας είναι το πιο ιερό σύμβολο στον κόσμο και η αποστολή μας είναι να διαδώσουμε το μήνυμά του στον δυτικό άνθρωπο. Πολύ ψηλά ο πήχης... Εμείς οι ασήμαντοι τόσο μεγάλη αποστολή; Ναι. Γιατί όχι; Μόνο τα "Χόμπιτ" μπορούν να αφυπνίσουν τον κόσμο. Οι μεγάλες αποστολές κατορθώθηκαν από απλούς ανθρώπους. Κι αν στην αρχή φαινόμαστε σαν μια παρέα φαντασμένων, αν δεν πιστέψουμε σε κάτι δυσθεώρητο δεν θα πετύχουμε κάτι σπουδαίο. Πρέπει να πιστέψουμε στον εαυτό μας και θα έρθει η ώρα που θα πεισθούν και οι πιο δύσπιστοι! Εμείς δεχθήκαμε το βάρος αυτής της αποστολής με πλήρη συνείδηση της δύναμης του συμβόλου που υπηρετούμε. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν. Από που θα ξεκινήσουμε; Δεν έχει σημασία. Απλά πάμε! Βγάζουμε μερικές φωτοτυπημένες αφίσες, παίρνουμε και ένα μάτσο περιοδικά στο χέρι και πάμε. Πού πάμε; Να ανακαλύψουμε αυτούς τους συντρόφους που δεν γνωρίζουμε ακόμη.
Μέσα στις σχολές όπου συχνά κολλάμε αφίσες αναζητώντας νέους ανθρώπους σαν κι εμάς, έχουμε πιάσει πάρα πολλές συζητήσεις ως τώρα. Κάποιες φορές πολύ αξιόλογες, άλλες φορές πάλι καταλήγουμε για μπύρες με ατέλειωτη αμπελοφιλοσοφία, ενώ άλλες φορές μας τυχαίνουν περιστατικά που είναι ανέκδοτα συλλεκτικά (είναι απίστευτη η απήχηση που έχει ο Λιακόπουλος...)! Αξίζει όμως να σταθούμε στις πρώτες ερωτήσεις που συνήθως αντιμετωπίζουμε σε γενικές γραμμές σε όλες τις κουβέντες. Ας τις συμμαζέψουμε σε μία. Οι περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν τυποποιημένες απαντήσεις και λύσεις στη ζωή, ενώ εμείς δεν έχουμε τέτοιες απαντήσεις.
Συνθέτουμε λοιπόν μία τυπική συζήτηση με κλασσικές ερωτήσεις που έχουμε δεχτεί:

Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Η σημασία της Διαμόρφωσης.

"Προτού να σκέφτεσαι τις εξωτερικές δράσεις, οι οποίες συχνά υπαγορεύονται από στιγμιαίο ενθουσιασμό, χωρίς βαθιές ρίζες, πρέπει πρώτα να σκεφτείς την διαμόρφωση του εαυτού σου, την εσωτερική δράση εναντίον όλων όσων είναι άμορφα, ασαφή ή αστικά."
- Ιούλιος Έβολα -

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Ο κοσμικός τροχός

Στην ιστοσελίδα thunderbolts.info μπορεί κανείς να βρει πολύ υλικό (άρθρα, βιβλία και dvd) με θεματολογία το σύμπαν, την συμβολολογία, τα αρχέτυπα και την παγκόσμια μυθολογία, την αρχαιολογία, την επιστήμη της αστρονομίας. Αξίζει σαν μία ενδιαφέρουσα πηγή - ερέθισμα για την περεταίρω  μελέτη σας, με σκεπτικισμό φυσικά για κάποιες νέες απόψεις. Η έρευνα των μύθων και συμβόλων, μας βοηθά να "ξεκλειδώσουμε" συμπαντική γνώση.

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Fox News: Δελφοί - Παρνασσός στα 10 πιο ιερά μέρη του πλανήτη

Η κορυφή του Παρνασσού Λυκώρεια.
Το Fox News ετοίμασε και παρουσίασε προ καιρού στην ηλεκτρονική του σελίδα μια πολύ ενδιαφέρουσα λίστα με τα θεωρούμενα πιο ιερά μέρη στον πλανήτη.
Από το Θιβέτ και το όρος Σινά στην Αίγυπτο, η λίστα περιλαμβάνει ιερά μέρη απ’ όλον τον πλανήτη και η Ελλάδα δεν θα μπορούσε βέβαια να απουσιάζει…
Στη λίστα δεν επέλεξαν οι Αμερικανοί ωστόσο το Άγιο Όρος, αλλά τους Δελφούς και τον Παρνασσό, κάνοντας λόγο για τους δεκάδες μύθους από την αρχαία Ελλάδα που συνοδεύουν το όρος, καθώς πολλές παραδόσεις της ελληνικής μυθολογίας και της γένεσης του ελληνικού έθνους έχουν συνδεθεί με τον Παρνασσό, αλλά και για το μαγευτικό τοπίο.
Στο δημοσίευμα, το Fox News προτείνει και τρόπους για να επισκεφθεί κανείς τον Παρνασσό, αλλά και να μην παραλείψει να επισκεφθεί τα γύρω μνημεία.
Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, στην ψηλότερη κορυφή του Παρνασσού, την Λυκώρεια, προσάραξε με την πρόχειρη σχεδία του ο Δευκαλίων και η σύζυγός του Πύρρα, οι μόνοι άνθρωποι που επέζησαν μετά τον μεγάλο κατακλυσμό, με τον οποίο ο Ζεύς τιμώρησε το χάλκινο (=υβριστικό) γένος των ανθρώπων.
Ο μεγαλόπρεπος Παρνασσός ήταν το ιερό βουνό, το καθιερωμένο:
1. Στον Απόλλωνα (θεός του φωτός, του πολιτισμού, της ηθικής, ο οποίος μάχονταν εναντίον κάθε βαρβαρότητας, αναρχίας και κακίας) 2. Στις Μούσες (των τεχνών, της μουσικής και των γραμμάτων) 3. Στο Διόνυσο και στις συνοδούς του θεού Βακχίδες Νύμφες.

Πηγή: 10 most sacred spots on Earth (mediagate.gr, finostithorea.gr)

Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

Η Γιόγκα κατά τον Πατάντζαλι

Για την γνώση του εαυτού μας, προς την ενεργοποίηση του κορυφαίου νοητικού σπινθήρα, εκεί όπου «ρέει λύκη». 
Η Γιόγκα είναι μία μέθοδος μέσω της οποίας μας παρέχονται τα μέσα και η μεθοδολογία για τη συνειδητή γνώση της ύπαρξης μας.
Oι ρίζες της χάνονται στους αιώνες, σε προφορικές παραδόσεις και διδαχές που γεννήθηκαν πριν από 5.000 χρόνια στη βόρεια Iνδία.
Tο 2o αιώνα π.X., ο Πατάντζαλι (Patanjali) έγραψε τους περίφημους αφορισμούς του, τα Γιόγκα σούτρας (yoga sutras), δημιουργώντας το σύστημα διαλογισμού τη Ράτζα Γιόγκα ή Βασιλική Γιόγκα που βασίζεται στη λεγόμενη «οκταπλή ατραπό».

Τα οχτώ βήματα της Γιόγκα είναι ο προοδευτικός εξαγνισμός της προσωπικότητάς μας και η σταθεροποίηση του νου. Ο Πατάντζαλι εξηγεί πως "όταν η άγνοια διαλύεται από συστηματική άσκηση των τεχνικών της Γιόγκα, τότε αποκτούμε πνευματική διάκριση".

Αυτές οι τεχνικές, χωρίζονται σε οχτώ βήματα, μέσω των οποίων σταδιακά ελέγχουμε τον νου:
1. Έλεγχος της συμπεριφοράς (ΥΑΜΑ)
2. Άσκηση πειθαρχίας (ΝΙΥΑΜΑ)
3. Έλεγχος του σώματος (ΑSΑΝΑ)
4. Έλεγχος της βιοενέργειας μέσω του ελέγχου της αναπνοής(ΡRΑΝΑΥΑΜΑ)
5. Απόσπαση από τις αισθήσεις (ΡRΑΤΥΑΗΑRΑ)
6. Συγκέντρωση (DΗΑRΑΝΑ)
7. Διαλογισμός (DΗΥΑΝΑ)
8. Έκσταση - Ένωση με τον ανώτερο Εαυτό (SΑΜΑDΗΙ).

Ο Πατάντζαλι ξεκινάει το βιβλίο του με την πρώτη Σούτρα που είναι: atha goganucasanam δηλαδή "Τώρα αρχίζουν οι οδηγίες για την γιόγκα".
Στη δεύτερη σούτρα δίνει τον ορισμό της γιόγκα:
Yoga citta vritti nirodhah: "Γιόγκα σημαίνει η συγκράτηση του νου από τις σκέψεις ή η απάλειψη των κινήσεων του νου".

Κυριακή 5 Μαΐου 2013

Ισπανία: Όρος και Παράδοση


Ένα πολύ ωραίο blog από τους φίλους Ισπανούς που ασχολείται με την εσωτερική παράδοση και την φιλοσοφία του βουνού. Παρ' ότι είναι στα ισπανικά, μπορεί κανείς να βρει πολύ υλικό και συνδέσμους που αφορούν στον εσωτερισμό, την ορειβασία, την μυθολογία, την ιστορία την συμβολολογία, βιβλία, τέχνη κ.α. πολλά. Meditaciones de las cumbres  σημαίνει "Διαλογισμοί των κορυφών" από τον ομώνυμο τίτλο του βιβλίου του Ιουλίου Έβολα.

Σάββατο 4 Μαΐου 2013

Κορυφαία ιδανικά


"Μα τότε τί κόσμος είναι αυτός που ζούμε, Αμβροσίνε; ...Και τί είναι κατά τη γνώμη σου ο πολιτισμός;"
"Πολιτισμός σημαίνει νόμοι, πολιτική οργάνωση, ασφάλεια δικαίου. Σημαίνει επαγγέλματα και δουλειές, δρόμοι και επικοινωνίες, τελετές και εθιμοτυπία. Επιστήμη αλλά και τέχνη, κυρίως τέχνη· λογοτεχνία, ποίηση, όπως αυτή του Βιργίλιου που τόσες φορές διαβάσαμε μαζί. Δραστηριότητες του πνεύματος που μας κάνουν να μοιάζουμε πολύ με το Θεό. Ένας βάρβαρος, αντίθετα, μοιάζει πιο πολύ με ζώο. Δεν ξέρω αν εξηγούμαι. Όταν αποτελείς μέρος ενός πολιτισμού, νιώθεις ιδιαίτερη περηφάνια, την περηφάνια ότι συμμετέχεις σ' ένα μεγάλο συλλογικό εγχείρημα, το μεγαλύτερο που ανέλαβε ο άνθρωπος να εκτελέσει." ...
"Όλα τέλειωσαν, ο κόσμος μας δεν υπάρχει πια."
"Κάνεις λάθος. Η Ρώμη δεν ταυτίζεται με μια φυλή ή μ' ένα λαό ή με μια εθνότητα. Η Ρώμη είναι ένα ιδανικό και τα ιδανικά δεν μπορούν να καταστραφούν."
"Η τελευταία Λεγεώνα" (Valerio Massimo Manfredi)

Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

"Αποκαλύπτεται" το βυθισμένο Ηράκλειο της Αιγύπτου

Σημαντικά ευρήματα για το πώς ήταν η ζωή στο θρυλικό λιμάνι του Ηρακλείου στην αρχαία Αίγυπτο έρχονται σιγά σιγά στην επιφάνεια, 1.200 χρόνια μετά την βύθισή του, ανακοίνωσαν αρχαιολόγοι στο πλαίσιο διεθνούς συνεδρίου που έγινε στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Η παράκτια πόλη που ονομαζόταν Ηράκλειον από τους Έλληνες και Θώμις από τους Αιγύπτιους, εξαφανίστηκε στη θάλασσα πριν από 1.200 χρόνια και βρέθηκε κατά τη διάρκεια ανασκαφών στις ακτές της Αιγύπτου στην αρχή της προηγούμενης δεκαετίας...
Για αιώνες η πόλη θεωρούνταν μάλλον αποκύημα φαντασίας αν και ο Όμηρος την ανέφερε κάνοντας λόγο για ένα λιμάνι αμύθητου πλούτου το οποίο είχαν επισκεφτεί η Ωραία Ελένη και ο εραστής της, Πάρης.
Τελικά αποδείχτηκε αληθινή καθώς δέκα χρόνια πριν οι δύτες άρχισαν να ανακαλύπτουν τους θησαυρούς της βοηθώντας τους αρχαιολόγους να δημιουργούν σταδιακά μια εικόνα για το πώς ήταν η ζωή στην πόλη την εποχή των Φαραώ. 

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

"Wolves Unleashed"


Ο παγκοσμίου φήμης εκπαιδευτής ζώων Andrew Simpson ταξιδεύει στην άλλη άκρη του κόσμου για να κάνει τη μεγαλύτερη ταινία για λύκους που επιχειρήθηκε ποτέ. Πολεμώντας με θερμοκρασίες -60C η αποστολή, αλλά και οι λύκοι, δοκιμάζονται σωματικά και ψυχικά σε καθημερινή βάση. Αυτή η ταινία θέλει να κάνει τους ανθρώπους να αναθεωρήσουν για ό,τι νόμιζαν ότι ήξεραν σχετικά με τον λύκο. Να ανακαλύψουν ένα ζώο με καλοσύνη, φροντίδα και εμπιστοσύνη. Σε αυτή την ταινία δεν υπάρχουν εφέ από υπολογιστή, όλα είναι αληθινά. Η ταινία δείχνει επίσης τον αγώνα ενός ανθρώπου που παλεύει με την απόφασή του να χρησιμοποιήσει το μοναδικό δεσμό του με αυτά τα ζώα, εναντίον τους.

Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

Δεν αναζητούμε να πείσουμε, αλλά να αφυπνίσουμε.

"Το να είναι κανείς ο εαυτός του, δεν είναι αρκετό. Πρέπει ακόμη να γίνει αυτό που μπορεί να γίνει – να κτιστεί, ανάλογα με την ιδέα που κατασκευάζει για τον εαυτό του. να μην είναι ποτέ ικανοποιημένος από τον εαυτό του.
Να θέλει να αλλάξει ο ίδιος πριν να θελήσει ν’ αλλάξει τον κόσμο.
Καλύτερα να παραδεχτούμε τον κόσμο όπως είναι, παρά να παραδεχτούμε τους εαυτούς μας όπως είμαστε.
Να αναπτύξουμε μέσα μας, ανάμεσα στις δυναμικότητές μας, εκείνες που μας καθιστούν, ειδικότερα εμάς ανθρώπους. Μια ισχυρή θέληση επιτρέπει να είναι κανείς αυτό που θέλει, ανεξάρτητα από το τι ήταν. Η θέληση προηγείται όλων των προκαθορισμών, ακόμη και εκείνου της γεννήσεως, υπό τον όρο να μπορεί κανείς να θέλει.
Πρώτα να καλλιεργήσει την εσωτερική ενέργεια, αυτή την ενέργεια «της οποίας την απόδειξη μπορεί να δώσει το ίδιο ένα μυρμήγκι, όπως και ένας ελέφαντας» (Σταντάλ) και που επιτρέπει να «είναι» κανείς μέσα στον χειμώνα αυτό, δια μέσου του οποίου επιστρέφει η άνοιξη."
Αλαίν ντε Μπενουά