Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Αυτάρκεια και υγεία: Φτιάχνουμε οδοντόκρεμα


Τι περιέχεται αλήθεια σε μια οδοντόκρεμα;
Μπορούμε να αναγνωρίσουμε όλες τις ουσίες που αναγράφονται στα συστατικά τους; Έστω κι αν μπορούμε (που αμφιβάλω, εδώ δε μπορούμε να τις προφέρουμε καλά καλά...) ξέρουμε τις ιδιότητες αυτών των συστατικών;
Ποια είναι η κύρια αποστολή μιας οδοντόκρεμας; Να καθαρίζει τη στοματική κοιλότητα; Από τί να την καθαρίζει; Μας βοηθάει όσο νομίζουμε το στοματικό διάλυμμα, ή μήπως τελικά δημιουργεί προβλήματα;
Μερικοί χρήσιμοι σύνδεσμοι για να διασταυρώσετε πληροφορίες σχετικά, βρίσκονται στο τέλος.
Μπορούμε να φροντίσουμε τη στοματική μας υγιεινή χωρίς τόσα χημικά και ερεθιστικά συστατικά;
Μπορούμε να φτιάχνουμε μόνοι μας οδοντόκρεμα, η οποία θα είναι μεν και αποτελεσματική, και πιο ήπια με τα καλά μας βακτήρια που μας προστατεύουν, και τέλος, και πολύ πιο φτηνή από τις φίρμες που βρίσκουμε στην αγορά.

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

"Ti-Breizh" - Βρετάνη


Η κοινότητα "Ti-Breizh" από την Γαλλία, ασχολείται με την φιλοσοφία, τον πολιτισμό, την οικολογία και την κοινωνική δράση. Ανοικοδόμησαν ένα δικό τους οίκημα στο μεσαιωνικό χωριό Guerlesquin το οποίο μετατράπηκε σε έδρα των δραστηριοτήτων τους και χώρο πολιτισμού. Εκεί λειτουργεί και εκπαιδευτικό ίδρυμα για νέους. Μέσα από την πολύπλευρη δραστηριότητά του, ο σύνδεσμος "Ti-Breizh" αναδεικνύει και την αρχαία πολιτισμική ταυτότητα της Ευρώπης, αλλά και ιδιαίτερα της Βρετάνης.

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Το όνειρο του Πλήθωνος του Γεμιστού

Μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση για την παρακαταθήκη του Πλήθωνα Γεμιστού, από τον Νεοπλατονιστή της ιταλικής Μασσωνίας, Μορένο Νέρι.
(Χρειάζεται κατανόηση για τα ελληνικά του συγγραφέα που δεν είναι και τόσο καλά και καλό θα ήταν να μην μείνει κανείς στην μασσωνική αφετηρία του, αν και οπωσδήποτε λαμβάνεται υπ' όψιν στο κείμενο.)

Η ιστορία ενός πολιτισμού είναι η ιστορία τών ιδεών πού γίνονται πράξη. Οτιδήποτε είχαν ακούσει οι πλατονικοί ή οι άλλοι μύστες, κατώρθωσαν σποραδικά να τού διαθέσουν μετρημένες ενέργειες με λόγια καί πράξεις, αρκετά πρίν οι σύγχρονοι γιατροί αρχίσουν να μετράνε τα ηλεκτρικά κύματα τού εγκεφάλου γιά τα παθολογικά αίτια. Εκείνοι είχαν αναπτύξει επίσης ορολογίες και επικοινωνούσαν μεταξύ τους. Καί δέν υπάρχει επίπεδο στό οποίο ο ειδικευμένος ιστορικός να μήν μπορεί ευκολότατα να ακολουθήσει ατραπούς προκειμένου να ψάξη να διαπραγματευτή παρόμοια φαινόμενα, είτε γιά να τα ωραιοποιήση είτε για να τα αμφισβητήσει.
Δέν υπάρχει επίσης καμία αμφιβολία ότι οι Πλατονικοί, όλοι οι Πλατονικοί καί κάθε Πλατονικός, ενοχλούν ή ενοχλεί εξ αιτίας τής προνοητικής καί τακτοποιημένης διάνοιας. Ο Γεμιστός έφερε στήν Ιταλία μία ποικιλία τού Πλατονισμού και είναι εκτιμητέον το ότι έκανε τήν αρχή σε μία αναγέννηση.
Ας μού συγχωρεθεί εάν, και εγώ, έκανα τήν αρχή σ’αυτή τήν σχέση με μία επίκληση στόν Ezra Pound, από το –έργο του- Οδηγός στό Πολιτισμό, αλλά το θέμα πού αντιμετωπίζω σήμερα είναι, κατά κάποιο τρόπο, μιά ιδανική συνέχεια τών όσων έχω ήδη πεί στήν στρογγυλή τράπεζα επί «Ezra Pound καί Sigismondo Malatesta”, πού πραγματοποιήθηκε στό Montefiore Conca στίς 16 τού περασμένου Ιουνίου.

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Τα ημερολόγια του Άγγελου Τανάγρα

Μία ζωή γεμάτη έντονες στιγμές, μέσα σε πολέμους, κακουχίες, πολιτικές αναταραχές, ταξίδια σε όλη τη Μεσόγειο, έρωτες σε Ελλάδα, Γερμανία και πλήθος άλλων χωρών. Ο Άγγελος Τανάγρας όσο ζούσε αποτελούσε πόλο έλξης για κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο, σε ολόκληρη την Ευρώπη και τις Η.Π.Α.

Το "TheTanagrasProject" ερευνά όλα τα γεγονότα γύρω από την εμβληματική (αλλά λησμονημένη) ιστορική φιγούρα του Άγγελου Τανάγρα (ψευδώνυμο του Άγγελου Ευαγγελίδη), γνωστού λογοτέχνη, διπλωμάτη, στρατιωτικού ιατρού και αργότερα μοναδικού προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχικών Ερευνών (Ε.Ψ.Ε.).

Στόχος του "TheTanagrasProject" είναι η ευαισθητοποίηση των ελληνικών αρχών (ή μέρους αυτών) για τον επαναπατρισμό των ημερολογίων του Άγγελου Τανάγρα στην Ελλάδα, τη μόνιμη έκθεση του σπάνιου αυτού αρχειακού υλικού στο ίδρυμα Μπενάκη, όπου θα μπορέσουν και να προστατευθούν στο Τμήμα Ιστορικών Αρχείων, αλλά και να προβληθούν μέσω μίας μόνιμης ή εποχιακής έκθεσης (υπάρχει εξαιρετικό σπάνιο φωτογραφικό υλικό) που θα προσελκύσει χιλιάδες Έλληνες και τουρίστες. Κυρίως όμως για να γίνει εφικτή η γνωριμία του σύγχρονου Έλληνα με το τόσο παράξενο, άλλα άκρως επιστημονικό, αυτό παρελθόν του.

Ένα σχετικό ειδικό petition έχει οργανωθεί από το TheTanagrasProject, όπου συλλέγονται υπογραφές για την επιστροφή των ημερολογίων στην Ελλάδα. Όσο περισσότερες υπογραφές συλλεχθούν, τόσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα δείξουν οι ελληνικοί φορείς για το σπάνιο αυτό αρχειακό υλικό. Για να υπογράψετε επισκεφθείτε τη διεύθυνση:
Για περισσότερες πληροφορίες: http://tanagras.iwrite.gr/

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Ο Αετός


Πίστη και Χρέος. Το να υπηρετείς ένα σύμβολο, είναι κάτι που λίγοι σήμερα μπορούν να το καταλάβουν και ακόμη πιο λίγοι να το εξελίξουν σε στάση και σκοπό ζωής. Ένα τέτοιο ιερό σύμβολο ήταν και ο ρωμαϊκός Αετός. Ο Αετός έγινε ένα παντοδύναμο σύμβολο για τους μαχητές των ρωμαϊκών Λεγεώνων σε σημείο ακατανόητης θρησκευτικής πίστης. Το να υπηρετείς το Αετό ξεπερνούσε έναν όρκο και ένα ιδεώδες. Ήταν θρησκεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πολλές μάχες οι ίδιοι οι Λεγεωνάριοι εκτόξευαν τον Αετό πίσω από τις γραμμές του εχθρού για να μην υπάρχει περίπτωση να υποχωρήσουν. Έτσι έπαιρναν το Αετό τους ακόμη και αν έπεφταν όλοι νεκροί. Η ομώνυμη αυτή ταινία, περιγράφει μία αποστολή θανάτου ενός νεαρού Λεγεωναρίου για να βρει και να φέρει πίσω έναν τέτοιο Αετό που είχε χάσει ο πατέρας του σε μάχη. Σε ένα μάλιστα σημείο, απαντά στον δούλο που δεν καταλάβαινε την θυσία του, ότι "Αυτός ο Αετός είναι η ίδια Ρώμη". Αυτή η φράση έχει ειπωθεί πραγματικά μέσα στην Σύγκλητο. Το μήνυμα αυτής της ταινίας είναι η υπηρεσία στο σύμβολο. Κάτι που φαντάζει παράλογο για τους σύγχρονους "δούλους" ορθολογιστές. Τα τάγματα των μυημένων της θρησκείας του Αετού συνεχίστηκαν μυστικά ακόμη και πολλούς αιώνες μετά την πτώση της Ρώμης. Οι ταγμένοι πιστοί του, έγιναν πολεμιστές του φωτός μέσα στον μεσαίωνα, μεταλαμπαδεύοντας το μυστικό του και τις τελετές του. Και ίσως και σήμερα το πνεύμα που έκανε αυτά τα λάβαρα έμψυχα, να μην έχει πεθάνει...

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Ο εξωραϊσμός των πραγμάτων δεν αλλάζει την φύση τους

«Αριθμός άπειρος πλήθει »
Πλάτων ( 427-347 π.Χ.)

«Η βαθιά μελέτη της φύσης είναι η πιο γόνιμη πηγή της μαθηματικής ανακάλυψης»
Jean Baptiste Joseph Fourier (1768-1830)

«Η ουσία των μαθηματικών βρίσκεται στην ελευθερία τους»
Cantor 

Το νέφος του ηφαιστείου Τσαϊτέν στη Χιλή.

Το νήμα των στοχαστών του απείρου, ως μαθηματικής έννοιας περνάει από τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Πρόκλο και βρίσκεται, μετά από τον Δυτικό Μεσαίωνα, στα έργα όλων των μεγάλων μαθηματικών.

Ο Πλάτωνας περιγράφει το Πραγματικό Αντικείμενο και την Μίμηση του Αντικειμένου -τέχνη της αναπαράστασης- ως βαθμίδες έκφρασης της Ιδέας. Μέσα από τους λόγους του διαφαίνεται μιά αυτο-ομοιότητα -ή αυτό που ο ίδιος ονομάζει αναλογία- μεταξύ όλων των πραγμάτων και εννοιών, από το Ιδεατό στο Πραγματικό και από εκεί σε πολλές βαθμίδες Μίμησης. Ο Αριστοτέλης, στη φιλοσοφία του Γένους, του Είδους και του Ατόμου περιγράφει την αυτο-ομοιότητα χρησιμοποιώντας τον όρο "Ενδελέχεια", που είναι η ιδιότητα των ατόμων να είναι εκφράσεις του είδους. Το κάθε άτομο έχει ενδελέχεια με το είδος του, δηλαδή ένα είδος καταγωγής ή συγγένειας που μπορεί να προσδιορισθεί και σαν ομοιότητα.

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Κήρυκες του κεραυνού


"Μ' αρέσουν όλοι Εκείνοι που μοιάζουν με βαριές σταγόνες και που πέφτουν μία - μία από το σκοτεινό σύννεφο, που κρέμεται πάνω από τους ανθρώπους: κηρύσσουν ότι ο κεραυνός έρχεται και πάλι χάνονται σαν κήρυκες.
Δείτε! Είμαι ένας κήρυκας του κεραυνού, και μια βαριά σταγόνα από το σύννεφο: μ' αυτός ο κεραυνός λέγεται Υπεράνθρωπος."
Φριδερίκος Νίτσε, "Τάδε έφη Ζαρατούστρα"

Τρόπος ζωής


Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Τοπικοποίηση εναντίον της κρίσης

Μια παρέα νεαρών επιχειρηματιών από τη Μαδρίτη έχουν ξεκινήσει την δραστηριότητά τους με ιδεολογικό άξονα την "οικονομική τοπικοποίηση". Διαλέγουν οι ίδιοι τα καλύτερα φρέσκα και οργανικά προϊόντα, για τους πελάτες τους στη Μαδρίτη, από τοπικούς παραγωγούς. Αναπτύσσουν έτσι και μία ζωντανή σχέση με τους προμηθευτές τους. Το video που γύρισαν έχει τίτλο: "Times Are Changing, Shop Local".



Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

Λευτεριά στους φυλακισμένους Αθηναίους!


Σύγχρονη Μεγάπολις: η ιδεολογία της ταχύτητας. Άνθρωποι αιχμάλωτοι του χρόνου, σε έναν διαρκή αγώνα για να νικήσουμε τον χρόνο. Βιαζόμαστε να προλάβουμε και χάνουμε την ουσία της ζωής. Το ρολόι της αποδοτικότητας κερδίζει την εσωτερική διάσταση ενός άλλου χρόνου, όπου μια στιγμή μπορεί να είναι μία αιωνιότητα και αρκετά χρόνια μπορεί να είναι ένα τίποτα. Ζούμε τον χρόνο; Ποιά είναι η αντίληψή μας για την ροή του χρόνου; Πόσο εναρμονισμένος είναι ο ρυθμός της ζωής μας με τον ρυθμό της φύσης; Στην σύγχρονη πόλη της ταχύτητας, ένα σύμβολο λέει "σταμάτα και σκέψου", στέλνοντας μήνυμα από την χώρα του ποτέ. Από εκεί που τα ρολόγια είναι άχρηστα και ο χρόνος είναι σχετικός.
(Ο μικρός μπορεί να το καταλάβει...)

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Οικισμός 8.000 ετών στην Κασσαβέτεια Μαγνησίας

Χρονολογείται στο β΄ μισό της 6ης π.Χ. χιλιετίας

Ένα νεολιθικό οικισμό εντόπισε στην Κασσαβέτεια της Μαγνησίας η αρχαιολογική έρευνα που διενεργήθηκε εν όψει της ανέγερσης νέων φυλακών στην περιοχή. Ο οικισμός χρονολογείται στο β΄ μισό της 6ης π. Χ. χιλιετίας και σύμφωνα με τους αρχαιολόγους καταλαμβάνει έκταση 25 στρεμμάτων περίπου από τα οποία όμως έχουν ερευνηθεί μόνον 200 τ. μ.
Οπως φαίνεται εξάλλου, ο οικισμός βρίσκεται κοντά μεν στην έκταση όπου θα ανεγερθούν τα κτίρια των φυλακών, όχι όμως τόσο, ώστε να υποστεί βλάβη από τη γειτνίαση με αυτά. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε κατόπιν αυτών την κατασκευή δύο κτιρίων των νέων φυλακών Κασσαβέτειας με συνολική κάλυψη επιφάνειας 55.000 τ. μ. και με χωρητικότητα για το καθένα από αυτά, 400 άτομα.
Πηγή: Το Βήμα

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Η Περμακουλτούρα εφαρμοζόμενη σε ορεινές κοινότητες

Οι πολλές ορεινές κοινότητες της Ελλάδας, μπορούν να γίνουν βιώσιμες και κερδοφόρες αν μάθουμε να παράγουμε σε συνεργασία και αρμονία με την ελληνική φύση. Αν οι νέοι άνθρωποι των χωριών μας εναρμονίσουν τον τρόπο ζωής τους με τον ρυθμό της φύσης και αναπτύξουν ολιστικούς δεσμούς με την γη, αντί να αποσκοπούν μόνο σε ένα οποιοδήποτε κέρδος από ακατάστατες τουριστικές δραστηριότητες, τότε τα ελληνικά χωριά μπορούν να προσφέρουν το καλύτερο βιωτικό επίπεδο σε όλη την Ευρώπη. Ο Sepp Holzer από την Αυστρία, μας διδάσκει ότι ο αληθινός αγρότης πρέπει να λειτουργεί εναρμονισμένα με το περιβάλλον και τη γη του και κυρίως να μην εφαρμόζει μονοκαλλιέργειες. Το ντοκιμαντέρ είναι από το 1999, αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα του... "εκσυγχρονισμού" αυτά τα παραδείγματα είναι παντελώς άγνωστα. Την προηγούμενη δεκαετία ο ίδιος έγινε ένα παγκόσμιο σύμβολο για την επιτυχία του. Τα βιβλία για την Περμακουλτούρα αυτού του άγνωστου επαναστάτη, έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει εμπνεύσει πολλές κοινότητες σε όλο τον κόσμο και ειδικά στην Αυστρία όπου έχει γίνει σπουδαίο έργο σε συνεργασία με το κράτος.



Για περισσότερες πληροφορίες:

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

"Πλατωνικός Ευαγγελισμός" του Ιωάννη Συκουτρή

Ο "Πλατωνικός Ευαγγελισμός" του Ιωάννη Συκουτρή είναι ένα πολύ σημαντικό έργο της νεοελληνικής γραμματείας γραμμένο από έναν από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της. Ο συγγραφέας αναλύει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την πλατωνική φιλοσοφία και τον Πλάτωνα ως «αιώνιο διδάσκαλο κάθε πολιτισμένου ανθρώπου», στο έργο του οποίου μπορεί να ζητήσει κανείς «φωτισμό για όλη του την ζωή». Απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο που βρίσκεται στο σημείο εκείνο όπου συμπίπτει το τέλος και η αρχή, όταν μοιραία ανακύπτει το ερώτημα: «Και τώρα;» Απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο που αναρωτιέται πώς θα πραγματοποιήσει την ευδαιμονία του και θα γίνει δημιουργός και υπεύθυνος για τη μοίρα του, παρά τις εξωτερικές συνθήκες, τις έγνοιες του βίου, τις υλικές εξαρτήσεις και όλα όσα δεν ελέγχει.

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Κοινότητα - Ιδεώδες - Δράση (Εμείς και η πολιτική)


Ζούμε σε έναν παγκόσμιο μεσαίωνα και πολλοί συνάνθρωποί μας, μέσα στο βαθύ σκοτάδι, προσπαθούν να βρουν τον προσανατολισμό τους. Επικρατεί όμως μία γενική σύγχυση και πανικός, όπου όλοι φωνασκούν ακατάπαυστα για την κατεύθυνση που πρέπει να κινηθούμε, έχοντας ο καθένας μία υποκειμενική αντίληψη. Κάποιοι όμως μέσα στο πλήθος, δεν κοιτούν δεξιά ή αριστερά, εμπρός ή πίσω, ψάχνοντας στα τυφλά προσανατολισμό. Στάθηκαν και σήκωσαν το βλέμμα προς τα πάνω, βλέποντας ένα φωτεινό σημείο στον ουρανό που θα μπορούσε να είναι κοινό για όλους.

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

Η φυτική διατροφή νικά τον καρκίνο


Μια έρευνα που έγινε στο Λονδίνο αναφέρει ότι η αυστηρή χορτοφαγία είναι καθοριστικός παράγοντας για την μη - εκδήλωση καρκίνου του μαστού στις γυναίκες. Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε γυναίκες οι οποίες είχαν μεταναστεύσει στην Αγγλία από την Ινδία και την Ανατολική Ασία. Στις χώρες αυτές η παραδοσιακή διατροφή είναι χορτοφαγική και περιέχει κυρίως λαχανικά και όσπρια.
Η έρευνα συμπεριέλαβε 240 γυναίκες με καρκίνο του μαστού και 477 υγιείς γυναίκες. Τα συμπεράσματά ήταν ότι οι γυναίκες που είχαν μεταναστεύσει από την Ινδία και την Ανατολική Ασία, όπου είχαν διατηρήσει τις χορτοφαγικές τους συνήθειες με άφθονα λαχανικά και όσπρια, παρουσίαζαν λιγότερα περιστατικά καρκίνου του μαστού σε σύγκριση με τις γυναίκες της ίδιας προέλευσης, οι οποίες όμως εγκατέλειψαν την παραδοσιακή διατροφή τους και έτρωγαν περισσότερο κρέας.

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

"Το μυστικό του εκφυλισμού"


Όποιος προσφέρεται ν’ απορρίψει τον ορθολογιστικό μύθο της «προόδου» και την ερμηνεία της ιστορίας ως μιας αδιάκοπης θετικής εξέλιξης της ανθρωπότητας, θα βρεθεί σταδιακά να στρέφεται προς την κοσμοαντίληψη που ήταν κοινή σε όλους τους μεγάλους παραδοσιακούς πολιτισμούς και η οποία είχε στο κέντρο της την ανάμνηση μιας διαδικασίας εκφυλισμού, αργής συσκότισης ή κατάρρευσης ενός προηγούμενου ανώτερου κόσμου. Όσο διεισδύουμε βαθύτερα σ’ αυτήν την νέα (και παλαιά) ερμηνεία, συναντάμε διάφορα προβλήματα, μεταξύ των οποίων κυριότερο είναι το ζήτημα του μυστικού του εκφυλισμού.
Στην κυριολεκτική έννοια του όρου, αυτό το ζήτημα δεν είναι καθόλου καινούργιο. Ενώ αναλογιζόμαστε τα υπέροχα κατάλοιπα πολιτισμών των οποίων ούτε καν η ονομασία δεν έφθασε έως εμάς, αλλά τα οποία φαίνεται να μεταφέρουν - ακόμη και στο φυσικό υλικό τους- ένα μεγαλείο και μια δύναμη που είναι κάτι περισσότερο από γήινη, σχεδόν ο καθένας παρέλειψε ν’ αναρωτηθεί για τον θάνατο των πολιτισμών κι ένοιωσε την ανεπάρκεια των λόγων που παρέχονται συνήθως για να τον εξηγήσουν.

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

"Λύκοι, σας παρακαλώ μην κλαίτε" του Φάρλεϋ Μόατ

«Κάπου πέρα από την ανατολή ούρλιαξε ένας λύκος, μακρόσυρτα, ερωτηματικά. Τη γνώρισα τη φωνή, γιατί την είχα ακούσει τόσο συχνά. Ήταν ο Τζωρτζ, που έψαχνε στην ερημιά τη μάνα με το κουτάβι. Μα για μένα ήταν μια φωνή που μου μιλούσε για έναν άλλο κόσμο, έναν κόσμο απ’ τον οποίο είχαμε πια αποξενωθεί εμείς οι άνθρωποι, έναν κόσμο που κάποτε ανήκε και σε μας προτού αποφασίσουμε να τον απαρνηθούμε, έναν κόσμο που εγώ τον είχα σχεδόν ξαναβρεί, μόνο και μόνο για να τον χάσω πάλι, εξαιτίας της δικής μου δυσπιστίας.» (Απόσπασμα από το βιβλίο)

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Καλλιεργήστε φρούτα του δάσους στον κήπο ή το μπαλκόνι.

Μπορείτε να φανταστείτε τον εαυτό σας να μαζεύει δροσερά φρούτα του δάσους, όχι σε κάποιο πυκνό μονοπάτι ή σε κάποιο ορεινό ξέφωτο, αλλά στον κήπο ή το μπαλκόνι σας; Κι όμως αυτό μπορεί να γίνει και να είναι για σας μια επιπλέον απόλαυση για την άνοιξη και το καλοκαίρι. 

Τα περισσότερα από αυτά που συνηθίζουμε να αποκαλούμε φρούτα του δάσους δεν είναι παρά διάφορα είδη μούρων και άλλων μικρόκαρπων φρούτων. Πέρα από το γεγονός ότι πολλά απ' αυτά έχουν νόστιμη γεύση είτε ωμά είτε σαν συστατικό σε διάφορα τρόφιμα, έχουν επίσης σημαντικά θρεπτικά συστατικά, απαραίτητα για μια υγιεινή διατροφή, όπως η βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά. Μάλιστα μπορείτε να τα καταναλώσετε άμεσα χωρίς καμιά προετοιμασία παρά μόνο ξεπλένοντάς τα κάτω από τρεχούμενο νερό. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε σε πολλά φαγητά και τρόφιμα όπως σε επιδόρπια δημητριακών, μαρμελάδες, γιαούρτι, ψωμί, κέικ, μπισκότα και παγωτά, ακόμη και κρασί! Μπορούν να καταψυχθούν για να τα απολαμβάνετε όλο το χρόνο. Η καλλιέργεια φρούτων του δάσους θα σας προσφέρει μια θαυμάσια διακοσμητική προσθήκη στον κήπο καθώς τα φυτά αυτά είναι αρκετά διακοσμητικά όταν ανθίζουν την άνοιξη αλλά και όταν καρποφορούν το καλοκαίρι και το φθινόπωρο. Επιπλέον θα αποκτήσετε και και έξτρα φρέσκα υλικά στην κουζίνα σας.

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Ελικών. Η κοιλάδα των Μουσών


Ο Ελικώνας ήταν αφιερωμένος στις Μούσες και είναι η κατοικία τους. Εκεί οι κόρες του Δία συνόδευαν τον θεό Απόλλωνα που κατέβαινε από τον Παρνασσό. Εκεί λατρεύτηκαν πρωταρχικά ως θείες δυνάμεις που τραγουδούσαν την Νίκη του Διός και την νέα διάταξη του σύμπαντος. Όταν για πρώτη φορά τραγούδησαν, ο Ήλιος έλαμψε και η φύση γαλήνεψε. Το ιερό άλσος των Μουσών είναι εδώ και χιλιάδες χρόνια ένας μαγικός τόπος που ακόμη δεν έχει βεβηλωθεί από την τουριστική βιομηχανία. Ένα παράξενο μυστηριακό αίσθημα καταλαμβάνει τον επισκέπτη...


Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Οι εργασίες της γης για τον Φεβρουάριο


Λαχανοκομία
Σπέρνουμε παντζάρια και ραπανάκια. Σπέρνουμε μελιτζάνες και ντομάτες. Οι ντομάτες φυτεύονται σε 80 πόντους η μια από την άλλη. Σπέρνουμε λάχανα, φυτεύουμε κρεμμύδια, σκόρδα, μαρούλια. Αρχίζουμε να μαζεύουμε φρέσκα κουκιά και αρακά, φυτεύουμε πατάτες. Σπέρνουμε σε φυτώρια σπόρους πιπεριάς. Η μεταφύτευση γίνεται όταν τα φυτά γίνουν 10 πόντους. Σπέρνουμε ραδίκια, σινάπια και σε φυτώρια πράσα, αντίδια, καρότα, σέλινο. Φυτεύουμε φράουλες.

Δενδροκομία
Κάνουμε ψεκασμούς κατά της ψώρας και ασβεστώνουμε τους κορμούς. Ρίχνουμε βορδιγάλειο πολτό στα πυρηνόκαρπα δέντρα. Σκάβουμε τους λάκκους στις ελιές και συνεχίζουμε τo κλάδεμά τους, το ίδιο και στα εσπεριδοειδή. Φυτεύουμε δεντράκια ελιάς και στα φυτώρια μοσχεύματα συκιάς, φουντουκιάς, ροδιάς και κυδωνιάς. Ρίχνουμε λίπασμα στα εσπεριδοειδή. Σπέρνουμε μυγδαλιές. Φυτεύουμε βερικοκιές, κερασιές, μηλιές και λιπαίνουμε τις τελευταίες. Επίσης φυτεύουμε αχλαδιές, καρυδιές. Κλαδεύουμε καστανιές.

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Οικονομικισμός


1. Σε ποιο σύστημα συντεταγμένων μπορούμε να εξετάσουμε το φαινόμενο του «οικονομικισμού». 

Ο οικονομικός καπιταλισμός εκπροσωπεί μόνον μία τυχαία παραλλαγή της κοινής ουσίας της αναπτύξεως του καπιταλιστικού συστήματος; Ή μήπως είναι η σαφής ενσάρκωση της όλης λογικής του, ο θρίαμβός του; 

Η απάντηση στην ερώτηση αυτήν δεν μπορεί να βρεθεί στου κλασικούς της θεωρίας της οικονομίας, με τον ορίζοντα τους περιορισμένο στην βιομηχανική φάση της ανάπτυξης το γενικό εμπόριο και την πλήρη οικονομική σημασία του οποίου (και πάνω από όλους οι Μαρξιστές) μελέτησαν πλήρως και ορθώς. Η μεταβιομηχανική κοινωνία είναι κατά πολλούς τρόπους μία σκοτεινή πραγματικότητα. Στην ανάλυσή της δεν υπάρχουν αναγνωρισμένοι κλασικοί, μολονότι πολλοί συγγραφείς έχουν επιχειρήσει μία βαθιά ματιά στο φαινόμενο αυτό. Το καθήκον της κατανόησης του «οικονομικισμού» ανήκει σε εμάς, είτε μας αρέσει είτε όχι.